15 martie 2009

Minciuna


Un cioban pus pe sotii obisnuia sa strige:
-Sariti, sariti! A venit lupul la oi!
Ceilalti ciobani veneau fuga sa-l ajute si atunci el se prapadea de ras. Intr-o buna zi, lupul veni cu-adevarat la stana. Ciobanul striga dupa ajutor, dar nu mai veni nimeni si lupul ii manca linistit toate oile.
Morala acestei fabule:Mincinosul nu e crezut nici cand spune adevarul.

Scriu despre miciuna pentru ca: am fost mintita!
Sunt practic furioasa pentru ca am descoperit aceasta minciuna in 10 minute.
Am o rugaminte : NU MA MINTI TE ROG (am o abilitate incredibila sa aflu fara sa vreau cand cineva ma minte),si daca totusi te-ai hotarat sa o faci, chiar daca e pentru a nu ma jigni sau supara in vreun fel(desi in acest caz mai bine spui adevarul) fi mai inteligent ca mine si nu voi afla niciodata ca ai facut lucrul acesta.

"Minciuna
este o afirmatie care este contrazisă de către experienţă, observaţie sau bun simţ, care este oferită de mincinos în mod premeditat sau spontan prin contorsionarea totală sau parţială a faptelor şi a adevarului sau prin argumentarea selectivă, dar aparent semnificativă, a faptelor. De regulă, minciuna se consideră o acţiune intenţională de declarare a unei stari modale necomfirmabile sau imediat (ori uşor) confirmabilă, pentru a produce confuzie, a oferi false speranţe, a determina o anume actiune sau a crea o anume stare intelectivă, socială ori afectivă care serveşte într-un fel sau altul mincinosului. Deşi minciunile premeditate sunt cele care sunt considerate a fi mult mai devastatoare şi de neiertat, se pot totuşi identifica şi minciuni spontane, nepremeditate, posibil determinate de lipsa de informare, de înţelegere corectă şi/sau de interpretarea greşită a informaţiilor existente sau accesibile la un moment dat."

PS pentru mincinos: Sper ca te regasesti in ultima fraza a definitiei!!!!!!

5 comentarii:

  1. Vad ca am postat amandoi despre acelasi subiect :)
    'Nu te minti singur. Cel care se minte pe sine si-si pleaca urechea la propriile sale minciuni ajunge sa nu mai deosebeasca adevarul nici in el, nici in jurul lui, sa nu mai aiba respect nici pentru sine nici pentru ceilalti'- Anton Pavlovici Cehov

    Asa cum am postat eu...

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt in esenta o mare amatoare de sinceritate, si atunci cand imi este spus adevarul iert. "Minciuna are picioare scurte" este un proverb atat de adevarat incat din el am invatat sa nu mint si sa cer sa nu fiu mintita. Persoana care minte pentru a proteja greseste.Te intreb sa cercetezi trecutul tau si sa gasesti o minciuna care nu a fost descoperita sau pe care tu insuti nu ai demascat-o.Parerea mea este ca si cea mai grava minciuna este cunoscuta de cineva, materializata intr-un secret.
    Si intr-un final macinati de vinovatie tot noi suntem cei care aduc la iveala adevarul.

    RăspundețiȘtergere
  3. "Nimeni nu face rau cuiva fara sa creada ca e bine ceea ce face", dar "sa nu ne furam caciula unul altuia" ca pana la urma "minciuna are picioare scurte si te prinde repede", eu cred ca "nu tot ce zboara se mananca" si trebuie sa fi destept "sa nu vinzi gradinarului castraveti" ca tot "iti dai arama pe fata".
    Cateodata este prea tarziu si "adevarul se spune la despartire",si pentru ca pana acum nu am gasit o persoana care sa nu ma minta am invatat "sa nu bagi mana in foc pentru nimeni" ca risti sa devii "tapul ispasitor".
    Cu siguranta "capul plecat sabia nu-l taie"

    "Ce mai la deal, la vale", " ce dai aia primesti", totusi "ce tie nu-ti place altuia nu-i face".

    "Cine s-a fript cu ciorba sufla si-n iaurt".

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Giuly deocamdata nu si-a dat seama inca de faptul ca am descoperit minciuna, dar cum mie imi place sa vad omul cum evolueaza am sa tac si am sa astept. :)

    RăspundețiȘtergere