9 martie 2009

De'ale batranetii

Intr-o dimineata in cimitir doua babe stau la sueta dupa ce au terminat de aprins lumanari si au tamaiat aprig mormintele.
-Dumneata cati ani ai?
-80 maica , da dumneata?
-92.
-Si te mai duci acasa?

Saptamana trecuta bunica mea mi-a spus bancul acesta si am ras amandoua copios.
Astazi pentru ca sufeream matinal de chiulangita cronica si nu aveam chef de scoala m-am gandit sa ii fac din nou o vizita. Intotdeauna intalnirile noastre se fructifica prin discutii deosebit de placute. In drum spre casa vad in fata cimitirului o salvare. Avand in vedere ca nu sunt case in zona m-am gandit ca incearca sa-i resusciteze pe cei patru inca proaspeti de saptamana trecuta (criza fortei de munca) si totusi in fata ambulantei era o masina a Politiei Comunitare. Iar gandesc...doar nu s-or fi ucis prin cimitir?!
Trec mai departe indiferenta si ganditoare la ale mele.
La bunica nu intru bine pe usa si zice :
-Da sa mori in cimitir, na sa vezi si tu ce moarte a avut si Galbioara.
Bine nu a zis ca din cat de mare e necazu ne-am amintit de banc si din tristete am dat in ras si bucurie ca asa sunt batranii stiu sa se distreze pana in ultima clipa.
Suflete tinere in trupuri batrane si garbovite!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu